15
Ver el propio fin
no como una interrupción
forzosa
sino como una conclusión
lógica.
Es necesario planteárselo
como objeto y proceder
a una preparación
no sólo mental
sino con los actos.
Y no dejar de contemplar
el mundo maravillados,
con una enriquecedora
y constante extrañeza,
como enterrando tesoros
que encontrará algún otro.
¿Es realmente posible?
¿No es pedir demasiado?
16
Él surge del agua
con unas cuantas ostras
que ha arrancado de las rocas.
Ella,
desnuda en la cala.
Con la navaja,
él va abriendo las valvas
y los dos chupan
la carne de cada ostra.
Lentamente, bajo el sol,
después se lamen
el uno al otro
la piel salada y tórrida
que retiene todavía algunas gotas
de agua del baño reciente
en un mar perfecto.
Respiro hondo:
ninguna conclusión.
46
Es amable el rumor
del pequeño taller mecánico
en la calle del suburbio.
Te beso lentamente
la cara interior
del muslo.
Son amables las nubes
de la tarde.
Como la música.
Feliu Formosa (Sabadell, 1934), Al llarg de tota una impaciència, Edicions 62, Barcelona, 1994
Versiones de Jonio González
15
Veure la pròpia fi
no pas com una interrupció
forçosa,
sinó com una conclusió
lògica.
Cal plantejar-s'ho
com a objecte i procedir
a una preparació
no tan sols en la ment
sinó amb els actes.
I no deixar de contemplar
el món amb meravella,
amb una enriquidora
i constant estranyesa,
com enterrant tresors
que trobarà algú altre.
És realment possible?
No és demanar massa?
16
Ell surt de sota l’aigua
amb unes quantes ostres
que ha arrencat de les roques.
Ella,
nua a la cala.
Amb la navalla,
ell va obrint les valves
i tots dos xuclen
la carn de cada ostra.
Lentament, sota el sol,
després es llepen
l'un a l'altre
la pell salada i tòrrida
que reté encara algunes gotes
d'aigua del bany recent
en una mar perfecta.
Respiro fondo:
cap conclusió.
46
És amable la remor
del talleret mecànic
al carrer del suburbi.
Et beso lentament
la cara interior
de la cuixa.
Són amables els núvols
de tardor.
Com la música.
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