martes, agosto 14, 2012

Pere Quart / Espero sospecho temo querría


Espero sospecho temo querría

Espero que no me mire
que no me vea.

Sospecho que está siempre,
que no falla,
que me tiene fichado,
que no hay escapatoria
.
Temo que me amenace,
que me riña,
que me castigue,
o que me espíe
y me siga.

Me desazonan los misterios,
los oráculos,
los enigmas,
los dones, los privilegios,
los éxtasis.

Las ceremonias me desasosiegan:
el culto,
la nube sagrada.

Y querría sentirlo y verlo,
hablarle, entenderlo,
servirlo como un hombre
siempre.

Querría que me tomase de una vez
o que me transformase en hoja,
en una cosa pura, estúpida,
en piedra o agua,
en aire, en mota,
en átomo,
de su reino total.

Quiero amor o reposo.

Pere Quart (sudónimo de Joan Oliver; Sabadell, 1899-Barcelona, 1986), Vacances pagades, Ediciones Proa, Barcelona, 2007
Versión de Jonio González


Espero sospito temo voldria

Espero que no em miri,
que no em vegi.


Sospito que hi és sempre,
que no falla,
que em té fitxat,
que no hi ha escapatòria.


Temo que m´amenaci,
que em renyi,
que em castigui,
o que m´espiï,
i em segueixi.


Em desficien els misteris,
els oracles,
els enigmes,
els dons, els privilegis,
els èxtasis.


Les cerimònies em desassosseguen:
el culte,
el núvol sacre.


I voldria sentir-lo i veure´l,
parlar-hi, entendre´l,
servir-lo com un home
sempre.


Voldria que em prengués d´una vegada
o que em mudés en fulla,
en cosa pura, estúpida,
en pedra o aigua,
en aire, en volva,
en àtom,
del seu total reialme.


Vull amor o repòs.

Ilustracion: El sombrero hace al hombre, 1920, Max Ernst 

No hay comentarios.:

Publicar un comentario